Blue Jeans (2. rész)

2015 május 19

Az első részt itt olvashatja!

667f20451580028390c9577a037de626A farmernadrágot számos formában és színben dobták már piacra az adott kor divathóbortjainak megfelelően, de a stílusos emberek számára a mai napig a klasszikus ötzsebes az igazi, feszes fenék- és combrészével, kék színben.

Hosszú ideig divatosnak számított, a széles combrésszel és szűk alsó szabással készített répa fazon, ezt követték a különféle párhuzamos szárú és trapéz megoldások, majd végül piacra kerültek a túlméretezett és bő fenékrészes „oversize „modellek is. Az utóbbi évtizedek, különc  szabászati hóbortjai után lecsendesült a tervezők fantáziája, és a farmer visszatérni látszik klasszikus értékeihez. Mára a farmerdivat ismét mentes a szélsőséges díszítőelemektől, demokratikus és mindenki számára elérhető.

Tom Ford a divatvilág nagy provokátora legújabb farmer modelljeit logó és minden megkülönbözető jelzés nélkül dobta piacra, ezzel is azt hirdetve, hogy az egyszerűség a farmer igazi mondanivalója. A farmerek presztízsét ma egy – egy különleges részlet, az aprólékos finom, nem egyszer részben kézi kidolgozás és a válogatott alapanyagok adják.

Az, hogy valaki farmert visel, ma már nem kérdés, a világlátását, stílusosságát ma az jellemzi, hogy melyik típust, melyik szabást, színt, kivitelt és árszintet preferálja.

A klasszikus  farmert a hagyományosan kialakult szabása különbözteti meg leginkább a többi nadrágtól. Ez az ötzsebes megoldás, ami elöl oldalanként két íves bevágott zsebet, valamint a jobb oldalon egy a zseben belülre érő pótzsebet, és két a fenék részen elhelyezett rávarrott zsebet jelent.

A hetvenes évek gömbölyded, a derékra felívelt farmerjei után ma a normál és a csípő szabás a legkedveltebb, amely a testnek új arányokat ad. Sok farmer készül rugalmas és más kevert alapanyagokból, ezek szinte ráragadnak a viselő vonalaira, második bőrként viselkednek, sajnos  nem egyszer elrettentő példával szolgálva az önkritika teljes hiányáról.

A zsebek széleit patenttal is rögzíthetik, ez a patent egyfajta céges jelzés is, mint ahogy a hátsó zsebeken végigfutó hímzett vagy varrott mintázat is egyediséget és beazonosíthatóságot kölcsönöz a különféle modelleknek. A zsebek mérete és elhelyezése a fenék formáját jelentősen befolyásolja, gömbölyítheti, laposíthatja, kiemelheti azt. A farmer vásárlás esetén ezért különösen fontos, hogy a ruhadarab és test kapcsolatát a hátsó oldalról is megvizsgáljuk!

ecd3ada2816c01a66babbc3a6970df75Az, hogy valaki farmert visel, ma már nem kérdés, a világlátását, stílusosságát ma az jellemzi, hogy melyik típust, melyik szabást, színt, kivitelt és árszintet preferálja. A farmert lehet „ápoltan”, „klasszikusan” és „viseltes” felfogásban hordani. Ma a nadrág szabása, alapanyaga és kidolgozása határozza meg helyét a ruhatárban. Egyesek a ruhadarab átlagosságára és praktikumára, mások szexisségére és provokatív erotikájára helyezik a hangsúlyt! A  farmer lehet a múlttal összekötő kapocs, de egy új világ presztízs darabja is. Lényegében ahány farmer, annyi életérzés, ahány stílus, annyi viselési szokás, és ez által egy, az életünk adott szakaszában ránk jellemző történet.

A farmer kiválóan párosítható fehér pólóval vagy színes selyem inggel, viselhető kasmír pulóverrel és bőrdzsekivel. Üzleti megjelenésnél az ápolt farmer kiválóan megfér az aranygombos blézerrel, vagy akár egy Chanel stílusú kabáttal. Egy flitteres fényes felsőt kisérve pedig kiváló és szexi társ az éjszakában… ez a ruhadarab mindent kibír, ha jó ízléssel és érzéssel kombináljuk!

Blue Jeans (1. rész)

2015 május 11

poses.modaA huszadik század egyik legbefolyásosabb tervezője, Yves Saint Laurent mondta egyszer, hogy elégedett azzal, amit a divatban létrehozott, de azt nagyon sajnálja, hogy a farmert nem ő találta ki.

A legendás tervezőnek igaza volt, a farmer mára a divat örök klasszikusa lett, megkerülhetetlen, nélkülözhetetlen és megunhatatlan.

A divatvilág jelentős szakírói igaz egy jó évtizede temették már, és megírták nekrológjaikat, de a kék pamut anyag változatlanul köztünk van, sőt talán még soha nem volt ennyire népszerű, ennyire sokarcú és ennyire változatos.

Ma a farmer nélkül nincs utcakép, nincs valóság.

Ma a farmer nélkül nincs utcakép, nincs valóság.

A farmer generációkat és ezzel korszakokat köt össze, demokratikus, hiszen széles ársávban elérhető. Casual jellege ellenére, része lehet az üzleti lazább megjelenésnek, a hétköznapi és hétvégi életünknek, de akár alkalmi viselethez is kombinálható. Stílusos kísérő, mert üzenete mindig a viselő személyéhez, öltözetének más darabjaihoz igazodik! Ezer arca közül, mindenki megtalálhatja, a számára leginkább megfelelőt!

Versace a kilencvenes években estélyi tafthoz és selyemhez párosította,  pedig előszeretettel kombinálja szmokinghoz és csokornyakkendőhöz.

6e83097830b893e4dd5d5ef631533894A farmer olyan, mint a fehér ing, ezerarcú, mégis egyéniséget ad, ha bátorsággal és fantáziával kombináljuk.

A blue jeans, vagyis a farmer nadrág története  munkás nadrágként indult, majd  a vadnyugat meghódítóinak, az aranykor névtelen hőseinek volt legfontosabb darabja, igazi stílusát és nimbuszát a cowboy kultusznak köszönheti. Ez a legendás múlt az, ami a mai napig eredetiséget és örök stílust kölcsönöz ennek a  ruhadarabnak. Századunk harmincas és negyvenes éveiben Amerika-szerte már a legkedveltebb hétvégi ruha volt, európai térhódítása viszont csak a második világháború utáni időkben kezdődött el.

Az ötvenes években a jeans Európában a szabadságot és a másságot jelentette. A hetvenes évek hippi korszakának igazi szimbólumává vált, majd a nyolcvanas évektől klasszikus darab lett.

Felfedezték a tervezők, megjelentek a designer jeans márkák és ezáltal beszivárgott a presztízs rétegek ruhatárába is.

Gianni Versace a kilencvenes évek derekán couture jeans vonalával olyan korszakot nyitott, amely a farmert beemelte a luxus termékek közé, így lett a túlélésért harcoló aranyásók munkásnadrágjából a párizsi, milánói luxusszalonok keresett kedvencei. A Dolce & Gabbana kollekciók, Cavalli provokatív bemutatói, Chanel és Dior éppen olyan természetességgel nyúlnak a farmerhez, mint a Levi’s, a Zara vagy éppen a Burberry.

A cikk folytatását ide kattintva olvashatja el!

Nő kék blézerben

2015 április 24

blue

A klasszikus ruhadarabokban az a csodálatos, hogy nem lehet őket megunni, változzon bárhogy is a divat szeszélye, a klasszikus mindig nélkülözhetetlen marad, alkalmazkodik a változásokhoz, de lényegét megtartva állja a helyét. Aki igazán tud öltözködni, az ezeket a megkerülhetetlen darabokat a napi  divattal kombinálva viseli, Ő az általam nagyon kedvelt, informált nő. A nő, aki érzi az egyensúlyt a szeszélyesen változó és az értékálló klasszikus között, aki tudja, a ruhatár és ez által a személyiség lényege éppen a két világ egyeztetése, ez által a személyes hang megtalálása.

A kék blézer a hagyományos városi stílus kedvelt darabja, Marlene Dietrich, Greta Garbo és Grace Kelly is szívesen viselte, de Ralph Lauren kollekciója is elképzelhetetlen nélküle. A nagy tervezők mindig ragaszkodtak hozzá, mert mondanivalója örök és megkérdőjelezhetetlen.

A klasszikus mindig nélkülözhetetlen marad, alkalmazkodik a változásokhoz, de lényegét megtartva állja a helyét.

Európa és a tengeren túl jól öltözött, a városi stílust a casual kifinomult vonalával, ízléssel keverő női gyakran viselik napközben  térdig érő szoknyával vagy capri nadrággal, farmerrel, este pedig szövet kiegészítőkkel vagy éppen egy törékeny üzenetű kis csipke  ruha felett. A kék blézer legyen csípő alatt végződő tradicionális vagy csípő feletti „modern”, mindig stílusos és hibátlan lesz! Kék gombbal városi, fém gombbal – és címerrel – klasszikus, fehér gombbal nyárias, bőr gombbal pedig tradicionális. A szegélyes változatok a rugby pályák sportosságát, a hagyományosok a klubok formális eleganciáját üzenik.

Stiletto cipővel nőies és lehengerlő, leheletnyi pántos szandállal érzéki, lapos balerinával városi, vászoncipővel pedig casual aurát ad a viselőjének.

A kék blézer megkerülhetetlen darab a mai nők  stílus-mixre alapuló ruhatárában is, az egyetemista,  a  munkakezdő fiatal, karriert építő értelmiségi, önálló üzletet vezető manager vagy egy multi vállalat felelős dolgozója ugyanolyan eredeti és időtlen lesz a kék blézeres kombinációban, mert ez a ruhadarab  mindig stílust, magabiztosságot és klasszikus értékeket sugároz. A divat változhat, a trend ide-oda fordulhat, de a kék blézer örök. Akár klasszikusan kombinálják, akár könnyeden vagy humorral mindig tradíciót és stílust üzen, pont azt, amit a nélkülözhetetlen klasszikusoktól elvárunk.

Értéket kompromisszum nélkül!

A stílusos nő

2015 április 7

Milyen is a stílusos nő? A stílusosság egy, az egész embert, az egész személyiséget jellemző életérzés. Nem csupán a megfelelő ruházatot, a jól eltalált sminket, a tökéletes frizurát jelenti, hanem a ruha és viselője egységét, ami nemcsak a viselt elemek harmóniáját, hanem a viselés módját, a megfelelő fellépést, a modort és a beszédstílust is érinti.

businessformal

Az Én varázsa

Öltözködés területén az utóbbi évtizedek gyökeres változásokat hoztak, átalakult a nők önképe, és ez által az is ahogy öltözködnek, amit követnek, és ahogy a ruházatukkal, a megjelenésükkel üzennek.

A stílus csak akkor lesz emlékezetes, ha egyedit hoz létre, olyant, ami a sajátja valakinek.

Egyre nagyobb teret kap, az ötletesség, a sajátságos és egyedi, ugyanakkor a brandek mindenhatósága párhuzamosan hatva, ellentétes üzenet hordoz, azt sugallva, hogy elég bizonyos márkákat viselni, ezzel „megvehető” a biztos stílus.

Ez a kettős és igen ellentétes hatás egyre szélsőségesebben jelentkezik napjainkban. Egyesek mindent a márkáktól várnak, mások pedig élesen szembefordulva ezzel, csakis a saját útjukban látják az üdvözítő megoldást.

A megfizethető márkák térhódítása jót tett az utcaképnek, hiszen egyre többen engedhetik meg maguknak ezek által az igényes megjelenést. Igaz, ez is egyfajta uniformizálódást is hozott, de olyant, ami hasznos.

Azt gondolom, hogy az igazság a kettő között van. Igenis sok jót és érdekes darabot mutatnak a nagy márkák, az ismert brandek, de attól, hogy valaki ezeket választja, még nem lesz stílusos. A stílusnak fogalmi feltétele az egyediség, a személyiség és a ruhadarab összhangja, az én varázsa.

A stílus csak akkor lesz emlékezetes, ha egyedit hoz létre, olyant, ami a sajátja valakinek.

maxresdefault

Az a helyes út, ha az új évezred asszonyai, egy olyan új önképet keresnek, melyet szigorúan önmaguknak „találtak ki”, mely önkép egyfajta érdekes egyvelege a magazinok divatjának, a földrajzi térség múltjának, a pénztárca által nyitott lehetőségeknek és a kínálatnak.

Anne Wintour (az amerikai Vogue magazin legendás főszerkesztője) éppen azzal tette a legtöbbet az új női képért, hogy címlapra tette a világ legnevesebb és legdrágább márkáit, vegyítve a mindennapossal a könnyen elérhetővel.

Érdemes mindenkinek megtanulnia: ha valami drága vagy jól felismerhetően márkás, még nem feltétlenül tökéletes. Az igazán jó darab illik a viselője karakteréhez, életkorához, alakjához és élethelyzetéhez. A brand csak egy támasz, de nem megoldás.

A saját stílus megtalálásának alapjai

2015 március 31

Az öltözködés, a helyes – megfelelő színű és anyagú – ruházat kiválasztása és ízléses összeállítása a nők mindennapi életének egyik legfontosabb témája.

A nő imponálni akar, elbűvölni a világot, szűkebb és tágabb környezetét, gyönyörködtetni a férfiakat, tetszeni a többi nőnek és nem utolsósorban önmagának, megfelelni saját elképzeléseinek és vágyainak.

Praktikus, rá jellemző , egyedi de az elvárásoknak is megfelelő ruhatárra van szüksége, amely megfelel a mindennapi női feladatoknak, de az üzleti életben is jól kombinálható. A klasszikus üzleti és casual irányzatok napjainkban erősen hatnak egymásra, nehéz ma vegytiszta stílust találni, ezért egyre nehezebb a tökéletes ruhatár összeállítása is. Hiszem azt, hogy a jó stílus, jó közérzetet teremt és ez által a mindennapi örömökhöz nagymértékben hozzájárul.

Hiszem azt, hogy a jó stílus, jó közérzetet teremt és ez által a mindennapi örömökhöz nagymértékben hozzájárul.

A megfelelő stílus és az ennek megfelelő ruhatár kialakításánál az egyik legfontosabb szempont, hogy tisztában legyenek objektív fizikai adottságaikkal, magasságukkal, testük sziluettjével, azaz a nyak hossza, a mell és a vállak vonala, a csípő és a derék íve, valamint a fenék formája, a comb hossza, a lábszár íve által meghatározott egységgel, a test kontúrvonalaival. Tudniuk kell, hogy megjelenésük légies, karcsú, átlagos, inkább sportos, masszív vagy erőteljes.

Csak a saját testi adottságait jól ismerő, azt elfogadó embernek lesz jó stílusa. Aki figyelmen hagyja a teste által megadott objektív valóságot, az sosem érheti el a non verbális eszközökkel maximalizálható hatást. Egyfelől azért, mert nem kapja majd meg környezetétől a pozitív – és nagyon fontos – visszajelzéseket, másfelől azért, mert tudat alatt maga sem érzi majd jól magát valami olyanban, ami vagy korához, vagy fizikai valóságához nem illeszkedik optimálisan.

A saját stílus felépítésének első lépése ezért a saját fizikumunk megismerése, elfogadása, és az ehhez optimálisan illeszkedő forma – és színvilág megtalálása és annak következetes követése.

A legtöbb nő számára komoly problémát jelent az évek múlása, mert hiányzik társadalmi kultúránkból az egyes korokhoz köthető ideák megfogalmazása. Ma mindenki fiatal és ránctalan nőket emleget, miközben az üzleti életben aktív nők legtöbbje átlépte már a negyedik és ötödik x-et is.

Aki változni akar, annak túl kell lépnie a „fiatalság csapdán” , nem szabad energiája túlnyomó részét a fiatalság megtartására koncentrálni, sokkal inkább az adott korához illő optimális megoldást kell keresnie. Elfogadva ez által azt, hogy negyven, ötven évesen, és hatvan felett is lehet olyan tökéletes stílusunk, amely alkatunkhoz, korunkhoz és élethelyzetünkhöz illeszkedik.

A koruk alá öltöző nők stílusa erőltetett, összképe általában sikertelen. Ezért a jó stílus kialakításának egyik legfontosabb alapja, a saját koruk és adottságaik elfogadása.